Jak znaleźć czas na regularną gimnastykę?

Opublikowano: 22-05-2017


Czy udaje Ci się zmobilizować do regularnej aktywności fizycznej? Nadmiar obowiązków i zmęczenie często odbierają nam - mamom chęci do ćwiczeń. Poniżej znajdziesz parę wskazówek związanych z tym jak zmobilizować się do regularnej aktywności fizycznej.

Ile to lat zmarnowałam na mobilizacji do treningu i myśleniu o tym, że będę regularnie ćwiczyć. Dopiero parę miesięcy temu zdecydowałam się na regularne uczestnictwo w zajęciach fitness i stopniowo zaczęłam przyzwyczajać mój organizm do aktywności fizycznej. Z ćwiczeniami i mobilizacją jest jak z zaplanowanym spotkaniem w kalendarzu. Trzeba się umówić z samym sobą na konkretną godzinę w tygodniu i być konsekwentnym w realizacji planu. Jeśli zdecydujesz, że chcesz ćwiczyć w sobotę o 10 rano, a na tą samą godzinę Twoja ulubiona koleżanka zaprosi Cię na wspólną kawkę – trzeba odmówić proponując inny termin, bo przecież na 10 masz już coś zaplanowanego! :) A jeśli chodzi o dzieci…wierz mi, że ćwiczenia z dziećmi w domu to też bardzo fajna zabawa. Ja z tymi moimi 2 kg ciężarkami (wiem, ze to jeszcze mało, ale wszystko stopniowo) na jedną rękę, a mój synek naśladujący mnie, z rolkami papieru w ręce, widok komiczny :).

Co zrobić, aby się zmobilizować do ćwiczeń?

1)  MOTYWACJA DO TRENINGU - Przede wszystkim zastanów się nad tym, dlaczego chcesz ćwiczyć – czy dlatego, że ćwiczenia są w modzie, wchodząc na media społecznościowe widzisz atrakcyjne fitnessowe dziewczyny i chcesz do nich dołączyć? Czy może dlatego, że wierzysz w to, że regularne ćwiczenia wysmuklą Twoje ciało? A może bolą Cię plecy, drętwieją ręce albo masz rozstęp mięśni prostych brzucha? Jakakolwiek jest Twoja motywacja – zapisz ją sobie i powieś w widocznym miejscu. Niech trwa przy Tobie podczas chwil zwątpienia.

2)  CELE ZWIĄZANE Z ĆWICZENIAMI- Co konkretnie chcesz osiągnąć? Oprócz określenia swojej motywacji sprecyzuj i zapisz na kartce papieru konkretne cele, jakie chcesz zrealizować, np. chcę zmienić obwód w biodrach o 2 cm do września. Albo chcę zmniejszyć rozstęp mięśni brzucha do 0 w ciągu najbliższego pół roku. Te cele niech będą proste do osiągnięcia, mierzalne, ambitne, realne i niech posiadają datę realizacji.

3) PREFERENCJE WOBEC DYSCYPLINY- Zastanów się nad tym, jakie aktywności fizyczne lubisz, a za którymi nie przepadasz. Jeśli nie lubisz biegać, może preferujesz gimnastykę w domu? Nie zmuszaj się do tego co modne, tylko mobilizuj się do takiej aktywności, która sprawia Ci przyjemność.

4)  ANALIZA CZASU -  Przeanalizuj pożeracze swojego czasu i staraj się je wyeliminować w ten sposób, aby udało Ci się znaleść w ciągu tygodnia czas na aktywność fizyczną.

5) PLAN – Zaplanuj stałe, regularne pory i miejsce ćwiczeń. Zawczasu przygotuj odzież sportową oraz akcesoria, z których chcesz skorzystać, np. mata do ćwiczeń, ciężarki – tak, abyś później nie znalazła wymówek, że czegoś nie ma, więc ćwiczenia trzeba przełożyć

6) PRZESZKADZACZE - Na czas ćwiczeń ścisz telefon, aby sygnał nowej wiadomości albo telefon nie spowodował, że przerwiesz zaplanowaną aktywność fizyczną. Dzieciom zaproponuj jakąś zabawę lub pozwól, aby ćwiczyły razem z Tobą.

7) SUKCESY – Zapisuj wszystkie sukcesy. Jeśli udało Ci się zrealizować założenia – warto się za nie nagradzać i być dumnym nawet z malutkich osiągnięć

Wiem, że jako mama jesteś bardzo zajęta. Ale pamiętaj, że doba każdego z nas liczy 24 godziny. Doba twojej koleżanki, którą podziwiasz i pięknej celebrytki, której zdjęcia obserwujesz w mediach społecznościowych. To tylko i wyłącznie od każdej z nas zależy jak te 24 godziny spędzimy.

Ciekawa jestem jak to wygląda u Ciebie. Znajdujesz czas na trening? Masz jakieś własne sprawdzone sposoby, aby regularnie ćwiczyć?



Oceń artykuł:

Proszę oceń powyższy artykuł dając mu odpowiednią liczbę serduszek.

Twoja ocena:

Znajdziesz nas na:


Reklama: